شیرآلات بهداشتی استاندارد | شیرآلات بهداشتی استاندارد

شیرآلات بهداشتی استاندارد به شیرآلاتی میگویند که در سنجش استاندارد کالاها که با ابزار و وسایل خاص صورت می‌گیرد , نتیجه قابل قبولی کسب کنند . مثلا برای سنجش کیفیت یک‌صندلی ضروری است دست‌کم، 24ساعت در معرض تحمل وزن و ضربه‌ قرار گیرد تا کیفیت آن به‌درستی مشخص شود.

به یاد داشته باشید استاندارد بودن شیرآلات به مراتب از ظاهر زیبای آن مهم تر می باشد . اگر شیرآلاتی  که خریداری می کنید غیر استاندارد باشد ممکن است هنگام نصب شما را دچار مشکل کند و یا در آینده مشکلاتی را برای شما فراهم آورد.

کیفیت شیرآلات بهداشتی استاندارد

 انجام آزمایش های استاندارد شیرآلات و جدا کردن شیرآلات بهداشتی غیر استاندارد امری ضروری و لازم می باشد, زیرا شیرآلات و آب خروجی از آن ها به طور مستقیم با سلامت انسان ها در ارتباط است.

 مضرات شیرآلات بهداشتی می تواند بسیار زیاد باشد . از آن جایی که آب نوشیدنی ما از شیرآلات خارج می شود و در صورت غیر استاندارد بودن ممکن است املاح شیرآلات درون آب حل شود , می تواند باعث بروز انواع بیماری های پوستی و مسمویت های غذایی شود. همچنین خوردن آب املاح دار در طولانی مدت می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند سنگ کلیه نیز شود.

شیرآلات غیر استاندارد چینی

با وجود انواع شیرآلات بی کیفیت و غیر استاندارد چینی در بازار , زنگ زدگی و تغییر رنگ شیرآلات اتفاق عجیبی نمی باشد.

هنگام خرید شیرآلات بهداشتی دقت کنید و از استاندارد بودن محصولات اطمینان حاصل کنید. سعی کنید شیرآلاتی را خریداری کنید که دارای گارانتی و جدمات پس از فروش می باشند

امروزه در بازار بسیاری از شیرآلات چینی غیر استاندارد را به جای شیرآلات استاندارد با قیمت های زیاد به مردم  می فروشند و پس ار آن هیچ مسئولیتی را به عهده نمی گیرند.

جنس و مواد تشکیل دهنده

شیرآلات  در جنس های مختلف با آبکاری های متفاوتی در بازار یافت می شوند که هر کدام قیمت های متفاوت ی دارند. هنگان خرید شیرآلات قیمت را فراموش کنید و از خرید شیرآلات ارزان قیمی خودداری کنید .

 «جنس شیرآلات باید از آلیاژ برنج باشد که 58تا 60درصد ترکیبات عمده آن را مس تشکیل می‌دهد و عنصر بعدی تشکیل‌دهنده برنج، روی است که بین 37 تا 40درصد آن را شامل می‌شود. اما حداکثر سرب موجود در آلیاژ برنج که برای سیال‌بودن و فرم‌پذیری بهتر به آن اضافه می‌شود، باید 2/5درصد باشد و وجود این آلیاژ بیش از این میزان در برنج مجاز نیست زیرا سرب عنصری است که در آلیاژ برنج حل نمی‌شود.

استفاده از سرب ممنوع

در تصاویر متالوگرافی می‌توان به‌راحتی دانه‌های سرب موجود در برنج را مشاهده کرد که در اثر تماس با آب‌گرم حل و وارد آب‌شرب و سیستم گوارش انسان‌ها می‌شود.

پس از واردات بی‌رویه شیرآلات از چین، به ویژه در سال‌های 77و 78 که زمان شروع واردات از چین بود، بررسی کیفیت شیرآلات و انطباق آن با استانداردها، پیش کشیده شد چون شیرآلات چینی نه‌تنها حاوی پنج تا شش‌درصد سرب بود بلکه درصد بالایی نیز قلع و آهن داشتند.

سرب یکی از مضرترین مواد شیمییایی برای سلامت انسان ها می باشد و باعث ایجاد آسیب های جبران ناپذیری به فرد مصرف کننده می شود. امروزه استفاده از سرب در شیرآلات بهداشتی ممنوع اعلام شده است.

شیرآلات ایرانی

از طرفی به‌دلیل اجباری‌شدن رعایت موازین استاندارد، تولید شیرآلات ایرانی وارد مرحله جدیدی شد و پیشرفت بسیار زیادی داشت. امروزه شیرآلات ایرانی از نظر کیفیت و ظاهر با نمونه های خارجی مشابه خود برابری میکنند .

درج کنیددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

نیاز به راهنمایی دارید؟آنلاین هستم