جنس مناسب شیرآلات بهداشتی برای هر قسمت از ساختمان | شیرالات | شیرآلات بهداشتی | شیرآلات بهداشتی فیروزه

اصولاً شیرآلات وسیله‌ای  می باشند که برای مهار کردن جریان و فشار سیالات به کار می‌روند. وظایف اصلی شیرهای صنعتی عبارت‌اند از قطع و وصل کامل جریان، جلوگیری از بازگشت مایعات و گازهای عبور کرده، تنظیم عبور مقدار موردنیاز مایعات و گازها، تنظیم و کنترل مقدار و فشار مایعات و گازها و کنترل و ایمن نگه‌داشتن دستگاه‌های تحت‌فشار. بنا به کاربرد، مصالحی که در ساخت شیر به‌کاربرده می‌شود، مختلف  می باشد. در کارهای ساختمانی شیرهای چدنی، برنزی، برنجی و گاهی استیل (SS) استفاده می‌شود. با ما همراه باشید با عنوان جنس مناسب شیرآلات بهداشتی برای هر قسمت از ساختمان کجا می باشد .

در کارهای صنعتی مانند، نیروگاه‌ها، کارخانه‌های پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، کشتی‌سازی و صنایع دارویی ـ غذایی، بسته به نوع سیالی که از شیر عبور می‌کند و با محیطی که شیر در آن قرار دارد، بدنه و دیگر اجزای آن را از فولاد کربنی، فولاد آلیاژی، فولاد زنگ نزن (Stainless Steel) می‌سازند.

جنس مناسب شیرآلات بهداشتی برای هر قسمت از ساختمان

قیمت شیرها به خاطر نوع کار آیی و اندازه شیرها تعیین می‌شود. در حالت معمول، شیرهای کوچک‌تر قیمت کمتر و شیرهای بزرگ‌تر قیمت بالاتری را دارند. البته رونق بازار شیرها مستلزم افزایش کیفیت و پیروی از استانداردهای نوین  می باشد.

بیشتر مردم برای خرید شیرآلات به‌ظاهر جنس و نوع برند توجه دارند، درحالی‌که نوع برند به‌تنهایی کافی نمی باشد ممکن  می با‌شد تغییر کند و اجناس خارجی را به نام ایرانی یا برعکس بفروشند. اصل کار این  می باشد داران شیر متخصص باشند و از قبل تحقیقات لازم را انجام داده باشند.

جنس مناسب شیرآلات بهداشتی تولید ایران

کشور ما نه‌تنها در تولید انواع شیرآلات خودکفا  می باشد , بلکه رد پای برخی از برندهای ایرانی را می‌توان در اروپا جست‌وجو کرد.

 بزرگ‌ترین مشکل صنعت شیرآلات در کشور واردات بیش‌ ازحد محصولات مشابه چینی می باشد. از فعالان اقتصادی عاجزانه درخواست داریم واردات این کالا را محدود بکنند.

 بیشتر محصولات وارداتی چینی هیچ‌گونه ضمانت و پشتوانه‌ای ندارند : بسیاری از تولیدکنندگان داخلی متعهد  می باشند در صورت بروز هرگونه مشکل پاسخگو باشند.

 وقتی یک شیر نصب می‌شود تا زمان سلامت بلبرینگ‌ها کار می‌کند.

 کیفیت شیر به وزن و نوع مواد به‌کاررفته در آن بستگی دارد و خریداران باید به این نکته توجه کنند با خرید شیرآلات بی‌کیفیت علاوه بر تعویض متعدد باعث تخریب ساختمان و ورود نم به پایه‌های ساختمان می‌شوند.

شیرآلات استاندارد

علاوه بر دقت در استاندار بودن کالا باید به آبکاری شیرظرفشویی نیز توجه داشت. از آنجا که تمام بخش‌های این شیر در معرض برخورد مستقیم آب است , باید مواد آبکاری آن علاوه بر دوام در مقابل کلر و آهک مقاوم باشد. نکته مهم دیگر کاتریج داخلی (مغزی شیرآلات) شیر  می باشد که باید کیفیت خوبی داشته باشد، زیرا عمر مطلوب یک شیر مربوط به قسمت مغزی می باشد.

 بلندی شیر ظرف‌شویی مساله مهمی می باشد که بسیاری از خریداران به آن توجه نمی‌کنند، شیرهای ظرف‌شویی باید بلند و حاوی قطعات مخصوص مانند سری متحرک و شلنگ‌ها باشند.

 این شیرآلات باید علاوه بر آب‌کاری و کاتریج مناسب و باکیفیت , اندازه و سایز استاندار داشته باشند تا فرد برای شستشو دچار مشکل نشود.

 از آنجاکه این شیرآلات در تمام مکان‌ها به‌طور مداوم استفاده می‌شود , باید به‌صورت آسان و با یک اشاره باز و بسته بشود.

اولویت خرید

بهترین شیرآلات شیرهایی می باشند که فاکتور کم‌مصرف در آن ها لحاظ شده باشد.

 در میان شیرهای تولیدی , شیرآلات جدیدی مورد استقبال قرارگرفته که با استفاده از فشار هوا می‌تواند میزان مصرف آب را به‌خصوص در حمام به حداقل برساند.

 بهترین گزینه این  می باشد که قبل از دست‌به‌جیب شدن برای پرداخت صورتحساب خوب به کارخانه تولیدکننده شیر موردنظر و البته کشور سازنده یا واردکننده آن و خدمات پس از فروش و تضمین دقت کنیم، چون در صورت ایجاد مشکل اگر این عوامل برای شما وجود نداشته باشد ممکن می باشد دچار دردسر شده و مجبور به تعویض کل شیر شوید.

خریداران تا جایی که امکان دارد از خرید محصولات خارجی خودداری کنند، زیرا بسیاری از قطعات داخل این شیرآلات در کشور موجود نمی باشد. اگر هم برای این اشخاص خرید کالاهای خارجی ضرورت دارد باید قبل از خرید به‌خوبی از سابقه شرکت واردکننده یا تولیدکننده شیر اطلاع کسب کنند و از خدمات پس از فروش آن شرکت آگاهی به دست آورند و پس‌ازآن اقدام به خرید کنند.

درج کنیددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + شانزده =

نیاز به راهنمایی دارید؟آنلاین هستم