شیرآلات بهداشتی مرغوب ایرانی | شیرآلات بهداشتی | شیرآلات

امروزه با توجه به پیشرفت تولیدات داخلی خرید شیرآلات مرغوب ایرانی بسیار مقرون به صرفه تر از محصولات خارجی است.در تولید شیرآلات ایرانی از مواد اولیه با کیفیت استفاده می شود همچنین این محصولات دارای خدمات پس از فروش میباشند.

ویژگی های شیرآلات مرغوب ایرانی

شیرآلات یکی از ابزارهای پرکاربرد بهداشتی در استفاده از آب شرب توسط انسان در منازل و مکان عمومی می باشد که رعایت شاخصه های استاندارد آن برای حیات بشر الزامی است. تمامی اجزای تشکیل دهنده شیرآلات اعم از بدنه شیر، مهره اتصال ، شیلنگ و سایر اجزا به گونه ای باید تولید شوند که در تماس با آب در دمای 90 درجه سانتیگراد هیچ گونه تأثیری روی مزه و طعم ، رنگ و بو در ترکیبات آب نداشته باشد.

در این مقاله قصد داریم نکات کلیدی برای انتخاب بهترین و به صرفه ترین شیرآلات بهداشتی را برای خریدان و مصرف کنندگان تشریح کنیم .

مهم ترین نکته در تولید شیرآلات

اولین نکته ای که در تولید شیرآلات حائز اهمیت می باشد جنس موادی است که در آلیاژ شیرآلات بکار می رود.

بنا به گفته بسیاری از کارشناسان جنس متریال بکار رفته در آلیاژ شیرآلات بهداشتی باکیفیت باید از عنصر برنج نیز باشد.

 برای رعایت شاخصه های استاندارد در تولید شیرآلات، ترکیبات آلیاژ باید به میزان 58 تا 60 درصد از مس و به میزان 37 تا 40 درصد آن از عنصر روی تشکیل شود.

 سازندگان شیرآلات ایرانی برای فرم پذیری بهتر آلیاژ در کوره های تولید شیرآلات به ترکیبات آلیاژ برنج درصدی سرب اضافه می کنند که البته این میزان نباید بیشتر از 5/2 درصد بیشتر باشد، چراکه استفاده بیش ازحد مجاز تهدیدی جدی برای سلامت انسان به شمار می رود . تا جایی که رعایت نکردن شاخصه استاندارد میزان مصرف سرب در آلیاژ برنج می تواند امکان ابتلا به سرطان خون در افراد را افزایش دهد.

 جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها باید شاخصه های استاندارد در ترکیبات آلیاژ بکار رفته در شیرآلات کنترل و رعایت گردد.

 امروزه در دنیا تمامی شیرآلاتی مدفونی (( آب و فاضلاب شهری)) که دور از نور و جریان هوا و در تماس با خاک  می باشند از جنس آلیاژ برنز می باشند که متأسفانه به دلیل قیمت بالای عنصر برنز در بسیاری از مواقع عنصر مس و برنج جایگزین آن میشوند.

 جنس تیوپ شیلنگ ها در شیرآلات

امروزه برای تولید تیوپ موجود در شیلنگ ها از ماده پلی اتیلن که در برابر گرما و سرمای آب مقاوم می باشد استفاده می شود . با این حال شاهدیم بعضی از تولیدکنندگان داخلی برای مقرون به صرفه تر شدن هزینه تولید از تیوپ با ماده ای به نام ای پی دی ام که در مجاورت هوا سریع تر اکسید و فاسد می شوند استفاده می کنند. وی تأکید کرد که حتی روکش فلزی شیلنگ ها هم باید از جنس استیلنس استیل (( فولاد ضدزنگ)  باشد.

این کارشناس توصیه می کند خریداران در انتخاب و خرید شیرآلات به این نکات توجه بکنند و از فروشنده ها بخواهند که استانداردهای تولیدکنندگان را نشان بدهند.

شاخصه ها و نکات کلیدی در خرید شیرآلات باکیفیت تنها مقرون به صرفه بودن و داشتن ظاهر زیبا نمی باشد.

وی با بیان اینکه در ایران خریداران به خصوص سازندگان تنها عاملی که در انتخاب و خرید شیرآلات برایشان مهم است زیبایی ظاهری و قیمت آن می باشد، اظهار می دارد: با یک محاسبه بسیار آسان درمی یابیم سود خرید شیرآلات غیر استاندارد با احتساب هزینه تعمیرات خرابی آن ها بیشتر از قیمت خرید شیرآلات مرغوب دارای نشان استاندارد برای مصرف کنندگان است.

درج کنیددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دوازده =

نیاز به راهنمایی دارید؟آنلاین هستم